Steg ett - Intervju

Idag var jag på arbetsintervju. Var sjukt nervös.. skakade i hela kroppen på bussen dit. Men jag försökte lugna ner mig med lite andningsövningar, vilket funkade rätt bra faktiskt. Intervjun tog ganska precis en timme. Det kändes lite speciellt att allt går genom ett bemanningsföretag.. dom har tydligen inte har allt för stor koll på företaget i fråga. Men jag fick en ganska bra inblick i hur det fungerar i alla fall. Känns som ett roligt jobb som passar mig bra. Nu är tanken att bemanninsföretaget ska bedöma om dom anser att jag är rätt för tjänsten. Om det är fallet, skickar dom över mina uppgifter till företaget som söker personal. Dom ska i sin tur avgöra om de tycker att jag passar in på rollen och kallar sedan in mig på en till intervju. Så även om det stod i annonsen att "tjänsten ska tillsättas omgående" så betyder det att det kommer ta minst en-två veckor till innan allt är klart. Men jag har ju ingen aning om hur sora mina chanser är att komma vidare. Bemanningsföretaget berättade att de redan skickat vidare ett antal personer som inte dugit för arbetsgivaren. Så de kanske är kräsna.. vad vet jag.. Men hur som helst är jag glad att jag kommit till intervju i alla fall, det är ett steg i rätt riktning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0