Nytt år.

Jag brukar inte ge några nyårslöften.
Har många gånger funderat på vad jag skulle kunna ge för löfte, men kommer alltid fram till samma sak: Fan, vad meningslöst! Varför lova nåt bara för att det blir ett nytt år? Snacka om kliché! Undrar hur man kom på det från början egentligen.. Det verkar ju mer som att nyårslöften är till för att brytas, för vem håller dem i ett helt år?  Folk pratar om att träna mer, äta nyttigare, sluta röka osv osv. Men måste det blir nytt år för att man ska klara att att ta beslut om att ändra på sina livsvanor? Tror dom att det som gjorts och det som hänt under året som gått, bara försvinner? Att man verkligen får en "nystart"?
- Det tror inte jag i alla fall. Men jag tycker att det är bra att ta sig små tankeställare med jämna mellanrum. Att fundera på vad man är nöjd med eller vill ändra på. Däremot ser jag nog inte årsskiftet som någonting mer än siffror på pappret.

Jag gav inget nyårslöfte denna gång heller. Men jag har faktiskt bestämt mig för att starta det nya året med en ny inställning som jag alltid ska ha i bakhuvudet. Men den vill jag dock inte dela med mig av.. Jag känner på mig att det nya året har mycket att ge. Och det kommer ske stora förändringar i min vardag och min omgivning. Jag ser vekligen fram emot allt detta och hoppas på att vissa saker går lite snabbare än förväntat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0