Motion.

Ja, motion är sjukt viktigt för att må bra. Har alltid blivit intalad att man ska röra på sig och hålla igång, annars får man ont i kroppen och blir ostimulerad. Så förut var jag ridtjej, danstjej, styrketräningstjej och älskade verkligen att komma hem efter ett hårt pass, duscha och bara lägga sig ner och kunna känna sig nöjd. Men en efter en har alla aktivitetarna trappats ner och nu sitter jag här och ångrar att jag inte fortsatt med det jag älskar!

Att anstränga sig så mycket att svetten rinner och musklerna skakar är en otroligt skön känsla! Självklart är det jobbigt och gör ont men efteråt så känns det sååå bra.. Idag tog jag mig i kragen och for på en joggingtur. Men ursch, fy och blä vilken dålig kondis jag har fått! Inge kul alls ju.. Måste verkligen ta tag i det här. Jag märker ju att jag har ondare i lederna, har ingen ork eller energi och till och med hyn ser grådaskig ut. Vill få tillbaka mina muskler och självförtroendet som hänger med.. Ett litet steg i taget och tillslut ska ni se, då har det hänt grejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0