hopp!

Jag har inte jobbat sen i slutet av augusti 2010. Har pluggat sen dess men känt mig sugen att börja arbeta igen. Jag har alltså sökt en hel del olika jobb, allt från extra till heltid inom helt olika yrkesområden. Har hittills bara fått komma på EN intervju, och det gick inte vägen tyvärr.

Jag har bland annat sökt jobb via ett bemanningsföretag och i fredags kl. 16 ringde de upp mig angående ett av jobben jag sökt. De sa att de hade en del "kompletteringsfrågor" till min ansökan. Efter ett tag märkte jag att frågorna hamnade på lite sidospår, att de inte känndes relevant för den tjänsten jag sökt. Och det visade sig att under tiden vi pratat hade arbetsgivaren kommit på att jag passade bättre för en annan tjänst dom annonserar ut. Hon rekommenderade alltså att jag skulle söka den tjänsten med. Direkt efter vi avslutat samtalet gick jag in på hemsidan för att kolla upp jobbet hon pratat om. Jag hade nog inte vågat söka det om det inte vore för att hon rekommenderat det. Så jag skickade in en ansökan med det samma, och fem minuter senare ringer hon upp igen! Hon lät jätte positiv och sa att hon gillade att jag var så snabb. Hon ville träffa mig på en intervju!! Woho! Äntligen lite hopp om framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0