Intervju nr 2

Ja, igår var jag på intervju nummer två. Den här gången funkade det lite annorlunda än första intevjun. Jag kan börja med att berätta att jag var där ca 40min för tidigt! Haha, var så rädd för att inte hitta dit så jag kom alldeles för tidigt istället. Men de var så trevliga och bjöd mig på kaffe medan jag satt och väntade. Sen upptäckte jag att det var tre personer som skulle intervjua mig SAMTIDIGT! Shit, vad scary! Alla jobbade med olika delar i företaget och det var väl just därför alla var med; för att jag skulle få en bild av hur stort och komplicerat företaget är... Hur som helst så började de med att berätta hur företaget startades och hur det fungerar i stora drag. Sen berättade de mer om tjänsten jag sökte och vad uppgifterna egentligen går ut på. Efter det var det dags för mig att berätta om mig själv. Jag pratade på och försökte berätta om de saker som jag trodde att de ville veta. Men de ställde otroligt svåra frågor och jag hoppas verkligen jag lyckades träffa rätt med mina svar (trots att jag egentligen inte fattade vad de frågade om). Sen fick jag också veta vad de fick ut av det där testet jag skulle göra innan intevjun. Utifrån de frågorna jag besvarade i testet har programmet räknat ut en sorts personlighetsprofil för mig. Det kändes rätt sjukt att läsa om mig själv på det sättet faktiskt! Enligt detta test är jag "... en starkt tekniskt orienterad person, en effektiv problemlösare som med erfarenhet kommer att utveckla en hög nivå av expertis och specialkunskaper i sitt arbete. Hon har en intensiv drivkraft att göra saker rätt och strävar alltid efter att uppnå höga krav på noggrannhet och kvalitet i arbetet." Hahahha!

Nu återstår det bara att se om detta leder till en anställning eller ej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0