Nu är det dags.

Always look on the bright side of life... -Jo, det är nog dags att börja göra det faktiskt.

Att vara positiv gör mycket. Det blir lättare. Man lyfter upp sig själv och omgivningen kan faktiskt bli lite smittad också. Men jag är så rädd att blir besviken. För börjar jag vara positiv får jag automatiskt förväntningar att saker och ting ska gå som jag vill. Och blir det sen inte så, ja då känns det ännu tyngre att bli besviken. Jag förstår inte att jag har så jävla svårt för det här. Kan det inte finnas nått mellanting? Hur som helst känner jag i alla fall att jag har varit en riktig surkärring på senaste tiden och jag är inte nöjd med mig själv när jag är så.
Det är dags för en förändring på den fronten.

Jag vill vara någon som inspirerar andra. Någon att se upp till och någon man kan lita på. Jag vill njuta av livet, kunna känna glädje och våga misslyckas. Jag vill kunna se mina misslyckanden som en lärdom och inte som ett bakslag. Jag vill vara självsäker och nöjd med mig själv igen.

Så nu har jag tänkt försöka förändra mitt sätt att tänka.
Jag ska börja forma mig själv och min vardag så som Jag vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0