.

Måste erkänna att jag är rätt förbannad på människor. Jag tycker att jag ofta brukar ha relativt långt tålamod i de flesta situationer.
Jag brukar i alla fall alltid försöka föreställa mig hur andra upplever och ser saker och ting. Både för att ska få ett bättre och mer objektivt perspektiv och eftersom jag vet att jag kan överreagera och tolka saker på ett felaktigt sätt ibland. Och för att då undivka att göra saken värre känns det värt att ta sig en extra funderare innan man drar vissa slutsatser.
Men allting har sin gräns och just nu känner jag att mitt tålamod är slut.
Jag kan verligen inte förstå hur en del människor tänker, om de ens gör det över huvud taget! (Nu måste jag bara påpeka att du som läser inte behöver känna dig träffad. Vem du än är. För detta är inte riktat till någon speciell person och det är defifnitivt inte menat att uppröra någon. Jag vill bara få ur mig mina tankar och känslor.)
Så, det jag förundras över och det som gör mig så jävla förbannad är när jag inte känner att andra personer lägger ner en enda sekund på att försöka sätta sig i Min sits. När man får uppfattningen av att någon enbart uttrycker sig på ett visst sätt för att få en reaktion, för att provocera, så känner jag mig så otroligt besviken och arg.. Speciellt när det är ett beteende som jag verkligen inte förväntar mig. Det är vid sådana tillfällen som jag känner att jag kanske borde sluta lägga ner så mycket energi på att "förstå" andra människor. Eftersom ingen gör det för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0