Snart är det jul.

Ja, julen börjar närma sig.. och jag börjar få lite panik. Jag tycker trots allt om julstämningen och mysfaktorn som julen har, men det är just julafton som känns så överskattad. För mig har julafton alltid inneburit stress, dåliga vibbar och dåligt samvete. Men jag hoppas att jag kan bryta vanan att alltid förvänta mig det värsta, i alla fall när det gäller julafton.

Annars så känns det otroligt skönt att det här året snart är över. För det har verkligen varit ett helvetes-år. Alla tårar jag fällt, alla tankar jag tänkt och allt som har hänt vill jag bara glömma. Eller.. nej, inte glömma. Men jag vill gå vidare. Ett nytt år, nya förutsättningar, nya mål - Det är vad som behövs. Men trots många brustna och smärtande hjärtan, är jag tacksam för det som har hänt. För nu kan vi alla börja leva våra liv igen.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Nä nu känns detta sjukt drygt att läsa. Det ända som kommer upp på denna blogg är negativa inlägg, skit skit o skit. Jag rekommenderar dig starkt att söka hjälp hos en psykoterapeut eller nåt. Syftet med en blogg är att den skall vara rolig att läsa, en inspirationskälla till vad vardagen har att erbjuda. Det ända man hittar här är hur skitigt livet är och hur sunkigt du mår! När hade du tänkt ta dig själv i kragen och sluta grina om hur dåligt liv du har för tillfället. Därför berättar jag till dig att ingen och då menar jag verkligen ingen kommer att hjälpa dig ur detta. det är ENBART du själv som kan hjälpa dig ur detta. Jag antar att du är en oerhört självisk människa eftersom det ända du skriver om är dig själv och hur skitit livet är. Ett tips: skriv om hur maten smakade, skriv vilka kläder du tycker om, skriv din favorit film, skriv om vad för roligt du och din partner gjort, skriv nåt om ditt jobb eller dags aktiviteter. SKRIV NÅT ANNAT ÄN HUR SKITIT DU MÅR. Jag vet att jag inte borde titta in här då och då om jag inte gillar det du skriver, men syftet är väll ändå att man skall läsa och ge sin kommentar ifall att man har något på hjärtat. // En som aldrig mer kommer läsa din blogg.

2010-12-15 @ 16:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0